Sök:

Sökresultat:

1820 Uppsatser om Multi-brand portfolio - Sida 1 av 122

Ett varumärke för varje behov: Balansering och differentiering av varumärken i multi-brand portföljer

Multi-brand portfolios are characterized by comprising many brands in the same product category. Companies that have chosen to organize their products according to this strategy are facing both possibilities, such as expanding the accessible market size, and challenges such as how to organize the brands, their individual roles and their relation and position to the other brands in the category to maximize revenues. To address these aspects of Multi-brand portfolios, I have investigated four product categories where multiple brands are represented at Mölnlycke Health Care, Unilever, Fagerhult and L?Oréal; how the Multi-brand portfolios are organized, how the segmentation, positioning and product differentiation are done and what advantages and disadvantages that are associated with this strategy. My conclusions are that Multi-brand portfolios can be organized in many different ways and to become successful, they have to be set in relation to the company?s whole brand architecture.

Portföljteorier en jämförelse

The purpose of this paper is to find out which portfolio theory one should use during a financial crisis. We will examine two different portfolio theorys, the Minimum Variance portfolio and the beta portfolio.We have chosen to study two different portfolios, and followed their development during the financial crisis with its start in 2008 and the IT bubble with its start in the middle of 2000.The data has been collected from OMX internet database making it quantitative study. The beta portfolio's objective is to follow the index and the Minumim Variance portfolio´s objective is to spread the risk by investing in stocks with low volatility. By following the two different portfolios, and compare the development to the index, we will be able to determine which theory is most suitable to use during a recession. The studyperiods we chose were both in a recession and it turned out that the most appropriate portfolio to use was the Minimum Variance portfolio because stock in this portfolio tends to be less sensitive to economic fluctuations..

Portfolio Är portfolio en möjlig metod på yrkesprogram

Portfolio Är portfolio en möjlig metod på yrkesförberedande gymnasieprogram?.

Digital portfolio i förskola: ett verktyg med möjligheter

Syftet med uppsatsen var att ta reda på hur man som pedagog kan arbeta med digital portfolio i förskola samt hur digital portfolio kan fungera som ett underlag till reflektion över pedagogens verksamhet samt som ett verktyg till att förändra den. I min undersökning har jag använt mig av en kvalitativ metod i form av intervjuer med pedagoger i förskolan som arbetar med digital portfolio. Min studie visar att pedagogerna anser att digital portfolio är ett arbetssätt som synliggör barns lärande för pedagogerna, barnen själva samt för föräldrarna. Studien visar även att digital portfolio används till att förstå och förändra den egna verksamheten men att pedagogerna inte på ett medvetet sätt använder digital portfolio till det syftet. I min diskussion för jag ett resonemang om resultatet samt om möjligheterna med digital portfolio..

Portfolio i förskolan

Portfolio är ett sätt att dokumentera och en portfolio kan utgöras av en samling av barnets alster som visar på barnets framsteg. Vi vill med vår undersökning ta reda på hur man som pedagog kan arbeta med portfolio i förskolan. Vi vill även ta reda på varför man som pedagog kan arbeta med portfolio i förskolan. I vår litteraturgenomgång har vi tagit upp kort om förskolans historia, lärande, pedagogisk dokumentation och reflektion. Därefter har vi en del som behandlar portfolio i korthet: samverkan, utformning och innehåll.

Portfolio - ett sätt att se sitt lärande

I arbetet undersöks portfolio, som är en metod som används i skolan för att eleverna skall bli medvetna om sitt eget lärande..

En elektronisk portfolio : Designprinciper, metoder och ett förslag av en e-portfolio som komplement till CV

Denna rapport redovisar utvecklingen av en elektronisk portfolio som är avsedd att användas av personer verksamma inom eller med inriktning mot IT-branschen, till exempel webbutvecklare. Syftet med e-portfolion är att den skall representera en persons kunskaper och kompetens med hjälp av publicerat material som kan tänkas vara intressant för arbetsgivare. Tanken är att e-portfolion skall fungera som komplement till CV och personligt brev. För utvecklingen av e-portfolion har jag utnyttjat olika designprinciper och riktlinjer. Märkspråket HTML, CSS samt skriptspråken PHP och JavaScript har använts.

Störst, Bäst och Vackrast: En studie av varumärkessaliens påverkan på attityder och attributvärdering

The authors study the effects of brand salience on how consumers form brand attitudes and how consumers value the importance of various brand attributes. The study was conducted through two separate tests, the one focusing on the link between brand salience and brand attitudes and the other focusing on the link between brand salience and evaluations of attribute importance. Both tests measured brand salience as the ease with which brands are recalled by respondents who have been cued with a specific product category. The results show that brand salience has direct effects on both brand attitudes and the evaluation of attribute importance. As brands are recalled, high brand salience for a brand creates a more positive attitude towards that brand in the mind of the consumer.

Analys av institutionell kapitalförvaltning: Stiftelserna som bildades ur de forna löntagarfonderna

This paper studies the research foundations created in 1994 from the former wage earners? funds out of a portfolio management point of view. Firstly it describes the seven largest foundations and their different portfolio management structures. Secondly it analyses the performance of these foundations measured as the intercept, Jensen?s a, in a linear regression of the excess returns of a portfolio versus a proxy for the market, as well as the Sharpe-ratio.

Portfoliometodik: är det en metod som möjliggör för elever
att bl. a. ta ansvar, vara delaktiga och ha inflytande över
sin lärprocess?

Denna studie är en undersökning som visar på elevers syn på att arbeta med portfolio samt lärares syn på portfoliometodik i skolan. Studien bygger på elevenkäter och lärarintervjuer med halv strukturerade frågor. Informanterna i undersökningen bestod av elever som arbetar med portfolio och lärare som arbetar med portfoliometodik. Resultaten av undersökningen visade att eleverna och lärarna är nöjda med arbetet med portfolio och med arbetssättet med portfoliometodik. Genom att arbeta med portfolio anser eleverna att de är aktiva och delaktiga i sin lärprocess och de tycker även att portfolion är till stor hjälp när de ska ta ansvar för sina arbeten.

Effektiv och användarvänligresursplanering i reklambyrå

It has become more common for organization to operate a lot of projects at the same time. These projects affect each other, either in way of resources or technical. Projects in a multi-project environment depend and affect each other, and in most cases they rival about resources, decision-makings and priority. To lead a project portfolio with several projects is a major challenge. The most common problems that occur are vague objective, unclear working conditions, resource shortage and problems of priority.

Varumärkeshantering vid företagsförvärv i designbranschen

Background: The design industry is relatively immature in Sweden but large on the international market, where companies have used services from industrial design firms for a long time. Companies incresignly realise that design is an efficient mean to gain competitive advantages on the market. Several design companies fancy growth and to receive a wider market share to expand on the international market. One of them is Design Communicaton who has made a couple of acquisitions, to receive wider comptences and to cover different segments. That has lead to an increased brand portfolio with different subbrands, which can be complicated to handle efficiently in the internal and external communication.

Singel eller Tillsammans?: En kvantitativ studie om effekterna av att göra reklam för flera produkter inom en produktkategori tillsammans

This paper quantitatively examines the effects of marketing brands within the same product category and the same brand portfolio jointly. We have chosen to call this type of marketing category advertising. The results of the study show that category advertising leads to increased brand awareness within the category, which is particularly important for brands within less salient subcategories. For strong brands however, category advertising leads to lower purchase intentions, an effect which could potentially be moderated by focusing the advertisement on the complementary nature of the products combined with promotional elements. The study also shows that there is no difference between advertising products jointly and separately when it comes to brand attitude, category attitude, typicality, brand purchase intention for weak brands and category purchase intention.

Mellan pärmarna finns jag : En kvalitativ studie om pedagogers arbete med portfolio i förskolan

Syftet med uppsatsen är att belysa hur pedagoger i förskolan resonerar kring användningen av portfolio i den praktiska verksamheten. Syftet är även att analysera vilken funktion berörda pedagoger anser att portfolion har. I studien har vi använt oss av kvalitativ undersökning genom enkäter. Vi har utfört studien bland frivilliga förskolor som arbetar med portfolio. I uppsatsens bakgrund behandlas litteratur som beskriver hur pedagoger kan arbeta med portfolio, det vill säga sådant som rör portfolions syfte, innehåll, verktyg och arbetssätt.

Axe Anarchy - En avvikelse från det vanliga : En studie av hur Axe:s varumärkesutvidgning kan påverka Axe:s varumärkesvärde

The concept of brand equity emerged inthe eightiesto justify the long term value of marketing investments. Brand equity signify the value that a brand adds to a product and is the result of the marketing of a brand. One of the most widely used strategies to enhance brand equity is to do a brand extension, which means that a firm uses an established brand to introduce a new product to the market. At worst, a failed brand extension can damage the brand equity, which Vinjamuri (2008) claims that the brand Axe is currently in danger of doing. This January Axe launched an extention including products for both men and women for the first time and Vinjamuri claims that this can disappoint Axe´s former target group (men between 14 and 27 years old) (Newman, 2012). In this thesis Axe´s brand equity among the extensions target group (men and women, age 14 to 27) in Sweden is studied to find out if the brand extension is likely to affect the brand equity in the target group.

1 Nästa sida ->